Nyheter i Nybble

🔒
❌ About FreshRSS
There are new articles available, click to refresh the page.
Before yesterdayMain stream

Pappans tårar efter influencerns beslut

12 October 2021 at 16:00

Antonija Mandir är en av Sveriges största influencers och i ”Svenska powerkvinnor” har tittarna fått följa hennes karriär på nära håll.

I säsongsavslutningen väljer Mandir att tacka sin pappa som hela tiden funnits där som stöd – på ett sätt som får honom brista i gråt.

Camilla Läckbergs pik till Laila Bagge: ”Sätt dig”

12 October 2021 at 12:00

Laila Bagge är inne i en mycket hektisk period när hon och pojkvännen Korosh Kananian bjuds hem på middag hos Camilla Läckberg och Simon Sköld i realityprogrammet ”Svenska powerkvinnor”.

Efter att flera gånger ha lämnat bordet för att ta telefonsamtal skickar till sist Läckberg en pik till Bagge:

– Jag har stått här och lagat mat till dig, sätt dig och ät. 

Agneta Sjödins bakslag i dejtandet: ”Kom av mig”

12 October 2021 at 01:00

Det är många vars dejtingliv har påverkats av coronapandemin.

En av dem är programledaren Agneta Sjödin.

– Jag kom av mig lite, jag märkte att jag har blivit väldigt svårtillgänglig, berättar hon i Nemo Hedéns podcast ”Nemo möter en vän”.

Lill Lindfors dubbla liv: ”Jag är lyckligt lottad”

10 October 2021 at 12:00

81-åriga Lill Lindfors ser ännu inte slutet på sin över 60 år långa karriär.

Men när hon snart beger sig ut på vägarna blir det hennes sista stora turné.

Nu berättar artisten om hemmet på Öland, lyxen att ha två olika liv – och om de nära och kära som inte längre finns kvar.

– Döden gör sig påmind gång på gång när människor som står mig nära går bort.

Tareq Taylors polisdrama: ”Skämdes som en gris”

7 October 2021 at 00:00

Tareq Taylor har blivit en av Sveriges mest folkkära tv-personligheter.

I en intervju med Femina berättar han om en gammal synd från ungdomen, då han greps av polis.

– Jag skämdes som en gris, säger han till tidningen.

Bondens tårar i tv: ”Nu bryter vi där”

6 October 2021 at 15:00

Det är dags för speedejting i ”Bonde söker fru”.

För vissa av bönderna väcks starka känslor till liv under den intensiva dagen.

– Nu bryter vi där, säger Mikael ”Backis” Backstulid och vänder sig med tårar i ögonen bort från kameran.

Bingo Rimér misstänks för bokföringsbrott

6 October 2021 at 11:02

Fotografen och entreprenören Bingo Rimér misstänks för bokföringsbrott.

Misstankarna gäller en nu mera nedlagd sajt. 

Själv säger Rimér att han inte haft någon ekonomisk insyn i bolaget och att han endast fungerat som ansiktet utåt.

– Jag har fullt upp med att ha hand om mina bolag, mina barn och min familj. Och så ska jag ödsla tid på att reda ut någonting som inte har med mig att göra, säger han om misstankarna. 

”Bonde söker fru”-parets gravidlycka – väntar barn

6 October 2021 at 10:48

Lisa Lindvall och bonden Pontus Mikaelsson fann varandra i ”Bonde söker fru”.

Nu väntar paret sitt första barn tillsammans.

”Som vi längtar efter dig, vårt lilla gryn”, skriver hon i ett inlägg på Instagram.

”Bonde söker fru”-barnaskaran växer och det är något som gläder programledaren sedan starten, Linda Lindorff.

– Snart är vi uppe i 35 bebisar, det är väl inte illa. Alla är inte födda, men innan januari i alla fall, säger hon.

Dolda dödsfällan i Carina Bergfeldts nya sommarhus

6 October 2021 at 00:00

Carina Bergfeldt har köpt en sommarstuga. 

Instagram visar SVT-journalisten upp en bild på den pittoreska lilla stugan – men berättar också om husets potentiella dödsfälla:

”Jag har läst många besiktningsprotokoll i mina dagar men aldrig tidigare sett orden 'direkt livsfara'”, skriver hon i ett inlägg.

Tommy Nilssons oro med kärleken: ”Tufft”

5 October 2021 at 00:00

Efter en lång väntan beger sig Tommy Nilsson ut på turné igen.

För artisten har pandemin skapat mer tid för familjen – men också en ekonomisk oro.

– Vi är inte miljonärer på något sätt. Bara för att man syns på tv tror folk att man har hur mycket pengar som helst.

Bergfeldts tudelade känslor – kritiken mot kollegerna

4 October 2021 at 05:39

SVT-journalisten Carina Bergfeldt har fått hård kritik efter sin insamling till Svenska Afghanistankommittén.

I podcasten ”Värvet” berättar hon själv om uppståndelsen –samtidigt ställer hon sig frågande till hur vissa kolleger agerade.

– Det var ju SVT-människor som bara hade kunnat ringa till växeln och fråga mig: ”Jag ville bara kolla, har du tappat det?”. Men i stället skrev de öppna brev på Facebook.

Zazzis stora livsvändning med ungdomskärleken

2 October 2021 at 14:00

Efter 26 år i en relation med Peter Jademyr har Alexandra Zazzi de senaste åren levt som singel.

Men nyligen förändrades allt när kändiskocken föll för sin gamla ungdomskärlek.

– Det här att gammal kärlek aldrig rostar, det finns någonting i det, säger hon.

Renée Nybergs gåva från pappan: ”Ta med i graven”

2 October 2021 at 12:00

I sju säsonger har tävlande fått gissa värdet på olika föremål i TV4:s ”Bytt är bytt”.

Själv har den rutinerade programledaren Renée Nyberg en särskild antikvitet hemma som betyder extra mycket för henne – en sekelskiftsskänk som hon fått av sin pappa.

– Det är en sådan där möbel eller föremål som jag kommer ta med mig i graven och hoppas att något av barnen vill ha i sitt hem.

”Idol”-juryns försvar efter röstkritiken

1 October 2021 at 14:00

”Idol” har gjort om röstningssystemet.

Tittarna kan nu rösta hela veckan och i varje fredagsfinal åker en tävlande ut helt baserat på den gångna veckans röster.

I sociala medier har många ifrågasatt ändringen – men det nya upplägget försvaras av juryn:

– Om du tittar på dagens artister så handlar det jättemycket om hur du marknadsför dig själv och hur du engagerar dig med dina fans. Så det ger dem ett jättebra tillfälle att börja kunna utöva det, säger Katia Mosally.

Så blev Steffo Törnquist livsnjutare: ”Livet är kort”

28 September 2021 at 07:20

Steffo Törnquist är för många förknippad med programledarrollen i TV4:s ”Nyhetsmorgon”.

Men bakom kameran har tv-profilen fler strängar på sin lyra – och räds inte att kalla sig själv för livsnjutare.

– Det finns ingen anledning att inte äta och dricka gott, säger han i en intervju med Icakuriren. 

Lisa Ajax varning till nya kärleken: ”Är du beredd?”

28 September 2021 at 01:00

Artisten Lisa Ajax är en av de kändisar som i somras reste till en öde ö i Stilla havet för att överleva i två veckor i programmet ”The Island”.

Nu berättar artisten om det första telefonsamtalet efter isoleringen – och om kärleken till pojkvännen Max Huss.

– Det känns som att vi har känt varandra hela livet fast det bara är ett år nu.

Lottas kärlekstips till kollegerna: Bli ihop

27 September 2021 at 10:00

Lotta Lundgren och Erik Haag är tillbaka med sitt tredje program på TV4: Frågesportprogrammet ”Big Bang”.

Inför premiären öser Lotta Lundgren lovord över kärleksparets samarbete på jobbet.

– Jag fattar faktiskt inte hur det skulle vara om jag gjorde program själv utan Erik, och Erik gjorde en massa program med en annan tjej.

Uggla tillrättavisad av sin dotter: ”Pappa du är sjuk”

17 September 2021 at 16:00

Coronapandemin har i olika grad påverkat oss alla.

När Magnus Uggla gästar säsongspremiären av ”Skavlan” berättar han om sin stora rädsla för att smittas av covid-19.

– Min dotter tog mig åt sidan och sa ”pappa du är sjuk, du måste söka hjälp på något sätt”.

”Älskar, älskar inte”-parets avgörande besked: ”Lättad”

17 September 2021 at 01:00

Mattias Sjöberg förlovade sig med kärleken Thanawarn Chaijumroen i det svenska realityprogrammet ”Älskar, älskar inte”.

Men sedan tvingades hon hem till Thailand och därefter har allting varit en lång väntan för paret – fram till nu.

– I tisdags fick vi beslutet att hon får uppehållstillstånd, säger Mattias Sjöberg.

Kungafamiljens oro för Meghan – inför prins Philips begravning

27 August 2021 at 00:00

Den brittiska kungafamiljen var rädd att prins Philips begravning skulle bli till ”en cirkus” om Meghan Markle dök upp.

Drottning Elizabeth och resten av familjen andades därför ut när hon uteblev från ceremonin, skriver sajten Page Six.

Carina Bergs tårar – efter Gynnings förlossningsfilm

26 August 2021 at 15:00

Carolina Gynning födde dottern Vilda strax innan midsommar.

När hon och vännen Carina Berg är tillbaka med sin podcast bjuder de lyssnarna på ett ljudklipp från det exakta ögonblicket som Gynnings barn kommer till världen.

– Åh gud, jag grinade så mycket, säger Carina Berg.

Pernillas nya steg – med kärleken Christian Bauer

26 August 2021 at 00:00

I början av sommaren gick Pernilla Wahlgren ut offentligt med att hon hittat kärleken i 55-årige Christian Bauer.

Efter en härlig sommar för det nykära paret tar de nu ett nytt steg i relationen.

– I kväll ska jag för första gången få träffa hans mamma och hans bröder och syster, säger hon i det senaste avsnittet av podcasten ”Wahlgren & Wistam”.

Pär Lernströms varning till juryn: ”Tror vi missbedömt”

25 August 2021 at 15:00

Det blir starka känslor i onsdagens ”Idol”.

Så pass starka att programledaren Pär Lernström själv tvingas gå in till juryn med en särskild vädjan inför Emelie Wilhelmssons solosång.

– Jag tror hon har fått en del smällar, säger han i programmet.

Brandkåren larmad – till Carolas hemliga konsert

25 August 2021 at 00:00

Carola Häggkvist skulle ha en hemlig konsert.

Men det hela slutade med att brandkåren fick rycka ut till lokalen.

”Alltid händer det nåt”, konstaterar artisten själv i ett inlägg på Instagram.

❌