Nyheter i Nybble

🔒
❌ About FreshRSS
There are new articles available, click to refresh the page.
Today — 16 October 2021Main stream

”Idol”-Fredrik ber om ursäkt: ”Jag betedde mig som ett svin”

16 October 2021 at 01:00

Fredrik Lundman fick kritik för att ha betett sig dåligt i förra veckans ”Idol” i TV4.

I fredagens program förklarade artisten sin reaktion med att det var för att att han nyligen slutat röka.

– Jag betedde mig som ett svin i tv, säger han till Expressen efter sändningen.

Victoria Silvstedts insikt efter pandemin

16 October 2021 at 01:00

Victoria Silvstedt har ett gediget cv. 

Supermodell, artist, skådespelare, programledare och numera börshaj.

I den nya dokumentären ”Victoria Silvstedt: En gränslös historia” får tittarna följa med från barndomshemmet i Bollnäs till entreprenörslivet i Monaco.

För Expressen berättar hon om förväntningarna på dokumentären och insikten under coronapandemin.

– Jag tror det var en omstart för många, säger Victoria Silvstedt. 

Daut Ajvaz räddas av juryns livboj i ”Idol”

15 October 2021 at 16:52

Temat för den tredje fredagsfinalen var ”Världens bästa låtar”.

Daut Ajvaz blev till slut den som fått minst röster av tittarna men blev räddad av juryns livboj och är därmed kvar i tävlingen.

Sonja Aldén ska betala tillbaka coronastöd

15 October 2021 at 15:00

Sonja Aldén återkrävs på korttidsstöd.

Nu ska artisten betala tillbaka drygt 77 000 kronor till Tillväxtverket.

Jacqline sjuk inför fredagsfinalen

15 October 2021 at 13:00

Jacqline Mossberg Mounkassa har hyllats av juryn i ”Idol”.

Men inför fredagens program har hon inte hunnit repa in låten lika mycket som vanligt på grund av en förkylning.

– Det är lite stress, men jag försöker att inte tänka på det.

Before yesterdayMain stream

Margaux Dietz erotiska bok: ”Vill att läsaren ska fantisera”

11 October 2021 at 15:00

Fram till för ett och ett halvt år sedan skämdes Margaux Dietz för att prata om sex. 

Nu har hon blivit mer trygg i sin sexualitet, något hon även hoppas kunna inspirera andra till.

Med sin nya erotiska roman ”Alexa” vill hon att läsarna ska fantisera – och förhoppningsvis även bli upphetsade.

– Det handlar mycket om att ta tillbaka sin sexualitet genom att våga njuta mer och verkligen ta tillvara på sitt sexliv.

”Squid game”-stjärnan har fått 14 miljoner nya följare – på tre veckor

Netflixs ”Squid game” har blivit en enorm succé.

Skådespelarna i serien har fått en hel del uppmärksamhet, men mest har nog HoYeon Jung fått, som på knappt tre veckor fått närmare 14 miljoner följare på Instagram, skriver Insider.

Ed Sheerans hektiska dagar i Stockholm

Världsstjärnan Ed Sheeran är på besök i Stockholm.

På torsdagen gör han en exklusiv spelning och på fredagen gästar han ”Idol”.

Redan på onsdagen fick årets idoler träffa stjärnan på ett Grand hotel i Stockholm.

”Idol”-Fredrik till sjukhus efter fredagens program

Fredrik Lundman sparade inte på sången under den första veckan av ”Idol”.

Efter genrepet inför den första fredagsfinalen blev han tvungen att uppsöka läkarvård.

– Jag körde ju lite rock and roll förra helgen, som ni märkte och skrek ju arslet av mig, säger Fredrik Lundman till Hänt.

Svenska Jennifer är med i Netflix-serie: ”Overkligt”

Efter att ha drömt om att skådespela hela sitt liv tog Jennifer E. Gardner ett första steg mot drömmen för 6,5 år sedan.

Då flyttade hon till Los Angeles och nu har hon en roll i Netflix-serien ”On the verge”.

– Jag visste alltid att jag ville uppträda och få folk att skratta, säger hon.

Harry Styles avslöjar snuskiga betydelsen bakom hitlåten

I över två år har fansen spekulerat vad Harry Styles hitlåt ”Watermelon sugar” egentligen handlar om.

Nu har stjärnan avslöjat låtens snuskiga betydelse.

Bianca Ingrossos nya hemliga bolag

Bianca Ingrosso och fler inom framgångsrika Caia Cosmetics har klivit in i ett nystartat företag, rapporterar Breakit.

Som vd står Tom Hope-grundaren Tomaj Sangchi.

Enligt uppgifter till sajten ska företaget ägna sig åt e-handel med mode och accessoarer.

Kishti träffade maken i Senegal – föll för hans röst

Kishti Tomita har lång erfarenhet som röstcoach och jurymedlem i ”Idol”.

Just kärleken till musik och sång gör att det fortfarande är roligt.

Sången, och framför allt rösten, hade även ett stort inspel när hon träffade sin kärlek Souleymane Toure.

– Jag kände att hans tal kom rakt från hjärtat, säger hon.

Blev mobbad – vill få andra att stå upp

Fredrik Lundman har ett tydligt mål – att bli världens största countryartist.

Men under uppväxten blev han mobbad för sin stil.

Nu vill hoppas han på att inspirera fler till att stå upp för sig själva.

– Jag hoppas att folk ska känna det jag känner när jag sjunger, säger Fredrik Lundman.

Barncancergalan drog in över 30 miljoner kronor

27 September 2021 at 16:05

På måndagskvällen intog Barncancergalan Berns i Stockholm.

Totalt samlades över 30 miljoner kronor in till kampen mot barncancer.

Lerins bråk med maken: ”Tycker inte om det”

18 September 2021 at 01:00

I vintras ansökte Lars Lerin om skilsmässa från maken Manoel ”Junior” Marques Lerin – men ångrade sig kort efter att ansökan skickats in.

Nu berättar han om bråken med maken.

– Jag vill inte ha någon dramatik i mitt liv, säger konstnären till NWT.

Herngrens förvåning: ”Har du hånglat med min fru?”

17 September 2021 at 15:00

Felix och Clara Herngren firade nyligen 16 år som gifta.

I ”Hellenius hörna” avslöjar Clara Herngren sitt förflutna med David Hellenius – något som maken inte hade en aning om.

– Skämtar du med mig?, säger Felix Herngren i ”Hellenius hörna”.

Tareq och Kristina Taylor skiljer sig efter 26 år

17 September 2021 at 10:10

Tareq Taylor och Kristina Taylor skiljer sig efter 26 år tillsammans.

Det bekräftar tv-kocken för Aftonbladet.

Modehusets stora förändring – efter Billie Eilish krav

17 September 2021 at 03:00

Under måndagens Met-gala bar Billie Eilish en klänning från Oscar de la Renta.

Men för att stjärnan skulle bära klänningen ställde hon ett krav, vilket ledde till en stor förändring hos modehuset, skriver Huffington Post.

❌